About this event
“In het ruisen van de bladeren en het voelen van de wind vind je een moment van pure aanwezigheid. Bosbaden - of Shinrin-yoku - is een uitnodiging om te vertragen, te voelen en weer thuis te komen in jezelf en de natuur.”
Wat is bosbaden?
Bosbaden is een langzame, meditatieve manier van waarnemen. Zoals je bij zonnebaden jezelf in de zon onderdompelt, dompel je jezelf hier onder in de natuur. Tijdens een sessie begeleid ik je met zachte uitnodigingen die al je zintuigen openen. Je hoeft niets te bereiken – je mag gewoon aanwezig zijn. De natuur doet de rest.
Waarom bosbaden?
Bosbaden is ontstaan in Japan en is een wetenschappelijke bewezen methode om op een helende manier in verbinding te komen met de natuur. Onderzoek laat zien dat bosbaden het zenuwstelsel kalmeert, de bloeddruk verlaagt en het immuunsysteem versterkt.
Handig om te weten
Je kunt tussendoor op een klein krukje zitten (zijn aanwezig). Aan het einde is er een moment met bosthee en wat lekkers, zodat je rustig weer terugkomt van het bosbad.
Praktische info
📅 Datum: Woensdag 29 oktober.
🕓 Tijd: We verzamelen om 9.45 uur bij Koffietent John & June (Kerkhoflaan 9b, Den Haag). Om 10:00 uur starten we met bosbaden en tussen 12:30-13:00 uur zijn we klaar.
🌿 Locatie: Scheveningse Bosjes
👟 Denk aan: Comfortabele wandelschoenen, laagjes kleding (regenbestendig), waterfles
🌦️ De natuur is altijd mooi en heilzaam, het bosbad gaat dus met regen ook gewoon door. Alleen bij noodweer (code oranje of rood) wordt het bosbad geannuleerd. Je wordt hierover uiterlijk één dag vooraf per mail geïnformeerd.
✨ Na aanschaf van je ticket ontvang je meer informatie ✨
Wie ben ik?
Ik ben Gwendolyn. De natuur is voor mij een plek van heling en thuiskomen. Ik begeleid jou graag om datzelfde gevoel van rust en verbinding te ervaren. In een bosbad sessie creëer ik een warme en veilige ruimte, waarin je even niets hoeft - behalve aanwezig zijn. Mocht je nog vragen hebben, mail of bel me gerust!
Liefs Gwendolyn,
Gecertificeerd Bosbadgids